Ons team

Andrea Lagro

Overtuigd van de kracht van kleinschalige zorg, begon ik in 2012 met het opzetten van kwaliteitssystemen bij zorgboerderijen. Inmiddels ondersteunen we kleinschalige zorgaanbieders (van ambulant tot wonen) in de voorbereiding op ISO of HKZ certificering. Ook hebben we voor de écht kleinschalige zorgaanbieder een Kwaliteitssysteem Kleinschalige Zorg ontwikkeld, gebaseerd op HKZ Kleine Organisaties en vigerende wet- en regelgeving.

In 2014 kwam de eerste vraag voor ondersteuning bij een aanbesteding, daarna volgden er vele meer en reisden we van bijeenkomst naar bijeenkomst voor onze klanten. Zo kwam ook ‘het berichtenverkeer’ op ons pad, eerst via de ‘Berichtenconverter’ en ‘de VNG-app’, maar gelukkig zijn daar nu softwarepakketten voor. In 2016 werd Bureau Lagro als enige niet-zorgaanbieder ‘Contractpartner’ van de RIGG en zijn we nu ‘Administratiekantoor’. Over de jaren heen hebben we veel expertise en een groot netwerk opgebouwd, en zijn we vaak sparringpartner voor gemeenten namens de kleinschalige zorg. In 2017 kwam er ook scholing bij, gewoon omdat we graag anticiperen op de vraag van de klant. Dit vergde ook bij ons overigens een professionaliseringsslag, de eenmanszaak ging in 2017 op in een BV.

Inmiddels werken we met z’n vieren en drie zzp’ers zij aan zij aan onze onderhand vastgeroeste missie om de kleinschalige zorg in een ‘veranderend zorglandschap’ overeind te houden en (blijvend) in hun kracht te zetten. We ondersteunen ruim 100 zorgaanbieders in Groningen, Friesland en Drenthe op een of meerdere fronten.

Onze grootste drijfveren zijn het ‘ontzorgen’ (met ‘eigen regie’ als uitgangspunt) van de zorgaanbieder zodat ‘ie kan doen waar ‘ie van gaat huppelen, en het verder professionaliseren van de zorg. Dit in het belang van de cliënt, die bij ons altijd voorop staat. Integriteit en transparantie, korte lijnen en open en heldere communicatie en (het delen van) kennis en expertise zijn onze speerpunten, verbinding is ons absolute toverwoord. Let’s stick together!

ANDREA.LAGRO@BUREAULAGRO.NL | 06 25 51 38 51‬

Miranda Badenbroek

Ik maak mensen blij met eten en informatie. Meestal apart van elkaar, want het eten is meer voor de weekenden en de informatie meer voor door de week, maar je weet hoeveel informatie er wordt gedeeld als je samen in een keuken staat! Ik hou van de verbinding die daarvan komt.

In een grijs verleden begon ik als klantenservicemedewerker aan de telefoon. Namens onder andere een energieleverancier, studiefinanciering en een uitkeringsinstantie hielp ik mensen aan antwoorden en oplossingen. Omdat mijn eigen interesse in de loop der tijd verschoof naar het Sociaal Domein, ging ik op zoek naar ander werk. Dat vond ik in de gemeente Zuidhorn, waar ik van 2014 t/m 2018 aan de balie en telefoon van het zorgloket werkte. Daarachter waren de Wmo en de Participatiewet te vinden. Daarnaast deed ik steeds meer berichtenverkeer. Dat betekende dat ik met zorgaanbieders te maken kreeg, en met ouders, andere gemeenten en jeugdconsulenten. Meer verbinding om blij van te worden.

Bureau Lagro kende ik al een jaar of drie vanwege onze communicatie over jeugdige cliënten die bij hun klanten in zorg waren. Ons contact hield niet op na kantoortijd, en zo leerde ik veel over de zaken die bij zorgaanbieders spelen. Toen ik op LinkedIn een vacature voorbij zag komen, was ik er wel uit: sinds januari 2019 ben ik Medewerker Berichtenverkeer bij Bureau Lagro. Ik ben een van de mensen die ervoor zorgt dat de communicatie tussen zorgaanbieder en gemeente veilig, soepel, en prettig verloopt, en in goed contact met alle andere betrokken partijen. Dit met zo weinig mogelijk misverstanden en zoveel mogelijk humor, want behalve het geautomatiseerde digitale verkeer is er ook het vele contact met iedereen die we te pakken krijgen. Van zoveel verbinding ga ik hardop glimlachen!

Nog even terugkomend op dat eten… het is wel eens voorgekomen dat ik met een tas vol lekkers op het werk verscheen. Ik zeg het maar even.

MIRANDA.BADENBROEK@BUREAULAGRO.NL | 06 ‬15 45 29 04

Alex Visser

Sinds maart 2019 ben ik werkzaam bij Bureau Lagro als Adviseur Kwaliteitszorg. Een bericht van Andrea Lagro op LinkedIn waarin zij het opnam voor de kleinschalige zorgaanbieders, die in een krantenartikel denigrerend werden weggezet als ‘kleine jeugdzorgbedrijfjes’ bracht mij op de site van Bureau Lagro. Deze organisatie, die opkomt voor de belangen van kleinschalige zorgaanbieders, sprak mij zo aan dat ik direct heb gesolliciteerd op een openstaande vacature en mijn baan bij Jade Zorggroep heb opgezegd.

Ik ben twaalf jaar bij Jade Zorggroep werkzaam geweest. De eerste paar jaren als groepsleider in een kinderwoongroep voor alleenstaande minderjarige vluchtelingen en daarna zeven jaar als teamleider van de opvang van alleenstaande minderjarige vluchtelingen in Drenthe, en van de ‘beschermde opvang’ (minderjarige slachtoffers van mensenhandel). De laatste vier jaar heb ik bij Jade Zorggroep gewerkt als beleidsadviseur, waar ik mij onder andere bezig hield met de werkzaamheden waarin Bureau Lagro haar klanten ondersteunt: beleid, kwaliteit, berichtenverkeer, aanbestedingen en scholingen.

Mijn expertise ligt op het gebied van kwaliteitszorg en het uitvoeren van audits in het algemeen (HKZ en ISO), en op het gebied van klachten, veiligheid, incidenten- en calamiteitenonderzoeken (PRISMA) in het bijzonder.

Kleinschalige zorgaanbieders hebben een essentiële rol in het veranderende zorglandschap. Ze zijn onder andere belangrijk voor innovatie, bieden veelal specifieke zorg en zijn vaak identiteitsgebonden. Met veel plezier zet ik mij daarom in voor deze aanbieders, om hen zo goed mogelijk te ondersteunen op diverse vlakken.

ALEX.VISSER@BUREAULAGRO.NL | 06 21 36 30 52

Thea Rozeboom

Na een woelige start met veel verschillende baantjes in onder andere de thuiszorg, dacht ik eruit te zijn en ben de pabo gaan doen. Met vlag en wimpel geslaagd, was ik er helemaal klaar voor om aan de slag te gaan. Het is nu onvoorstelbaar, maar toentertijd was er gewoon geen passend werk te vinden in het onderwijs. Ik ben daarom bij Cosis (toen nog NOVO) aan het werk gegaan, als begeleider in de dagbesteding. Een heerlijke plek om te werken, met een groep fantastische (‘beperkte’) mensen. Door mijn opleiding kon ik een veilige, gestructureerde omgeving creëren waarin leren en plezier de boventoon voerden. Ik had een goede band met cliënten en hun ouders of verzorgers. Door de jaren heen veranderde het beleid en verdween het – wat mij betreft – kleinschalige karakter. Ik gaf alles en meer en liep vast.

Andrea en ik wonen in hetzelfde dorp en onze kinderen gaan gelijk op. Sterker nog, ze kunnen het goed vinden samen. Om die reden hadden we regelmatig contact. Op teksten die ze schreef op Facebook, website of LinkedIn, had ik soms een op- of aanmerking ter verbetering, omdat er in de drukte van alledag wel eens een foutje insluipt. Interessante stukken om te lezen, vond ik altijd. Dollend heb ik wel eens geroepen of ik niet voor haar kon werken.

Inmiddels is dit werkelijkheid geworden en ben ik sinds mei 2021 als administratief medewerker aan de slag bij Bureau Lagro. Mijn taken bestaan voornamelijk uit een deel mailverkeer beheren, het plannen van afspraken en het bijhouden en regelen van de administratie rondom scholingen. Daarnaast probeer ik iedereen zo goed mogelijk te ondersteunen en ben ik voor eigenlijk alle klusjes wel te porren. Mijn werk bij Bureau Lagro geeft een mooie brede kijk op de wereld boven het daadwerkelijk uitvoeren van de begeleiding van mensen. Ik ben nooit een carrièrejager geweest en deze combinatie van werken en moeder zijn bevalt me erg goed. Ik ben creatief en hou van orde en overzicht. Dit komt goed van pas. Het zal nog wel wat tijd in beslag nemen om het zorglandschap echt te doorgronden, maar dichter bij de bron kun je niet zijn, dus dat komt goed.

THEA.ROZEBOOM@BUREAULAGRO.NL | 06 21 41 50 10

Tanka Weijer

Rijdend op mijn IJslander paard door de bossen van Drenthe gaan mijn gedachten over wat wil ik qua werk? Wat zijn mijn ervaringen en wat lijkt mij leuk om te doen? Voor wie doe ik het en is het zinvol, dat wat ik doe? Gelukkig heb ik die gedachten niet elke keer, maar op een gegeven ogenblik hield het mij wel even bezig.

Door de jaren heen ben ik op zoek geweest naar wat ik belangrijk vind in mijn werk en wat mij hierin raakt. Ik heb verschillende werkzaamheden gedaan binnen het sociaal domein, van begeleider naar cliëntondersteuner naar Wmo consulent. Bij mijn laatste werkzaamheden als toezichthouder kwaliteit Wmo bij een gemeentelijke organisatie heb ik ontdekt dat ik juist voor de kleine zorgaanbieder veel sympathie heb. Dit omdat zij zich zo hard maken voor de cliënt en zich daarvoor op een heel persoonlijke manier inzetten.

Bij Bureau Lagro hebben ze dezelfde intentie en daarom ben ik heel blij dat ik sinds 1 juni 2022 in dienst ben gekomen als adviseur kwaliteit. Ik ondersteun, adviseer en faciliteer kleine zorgaanbieders bij het op orde brengen en houden van een kwaliteitsmanagementsysteem. In mijn werk als toezichthouder kwaliteit vond ik het vooral leuk en interessant om in gesprek met een zorgaanbieder samen te kijken waar ze hun dienstverlening konden verbeteren. Ik dacht hierin veel punten te bespreken. Nu realiseer ik mij – en moet ik eerlijk bekennen – dat ik geen volledige weet had wat een kwaliteitsmanagementsysteem allemaal inhoudt en wat een zorgaanbieder hiervoor moet doen! Dat is best veel, maar uiteindelijk helpt het om processen inzichtelijk te maken, deze met elkaar te verbinden tot een geheel waarin continue verbeteren het idee is. Zo kun je kwaliteit laten zien!

Hoe fijn vind ik het dat ik nu naast een zorgaanbieder sta en we samen hun systeem in orde kunnen maken en houden, en zij zich met name kunnen focussen op waarvoor zij in de zorg werken: het ondersteunen van diegenen die het nodig zijn. Hierin komen mijn kwaliteiten van empathie, nieuwsgierig zijn, vragen stellend, betrokkenheid, leergierig zijn (en nog vele andere ;-)) goed van pas. En ook super fijn om dit in een kleine organisatie te doen waarbij je gezien wordt en je mening er toe doet!

TANKA.WEIJER@BUREAULAGRO.NL | 06 11 47 52 29

Natasja Kranenborg

Een nieuwe jas !

Opgeleid tot analist ben ik eind jaren 90 mijn werkende leven begonnen in het VUmc in Amsterdam waarna ik bij het Leidse UMC een aantal jaar op het fertiliteitslaboratorium gewerkt heb. Op dat lab kwam ik voor het eerst in aanraking met een kwaliteits-(management)systeem wat destijds nog volop in ontwikkeling was. Mijn interesse was gewekt en ik heb hier toen met veel enthousiasme mijn bijdrage aan geleverd met als uiteindelijk resultaat, dat het lab de benodigde certificering heeft verkregen.

In 2002 ben ik weer teruggekomen naar het mooie en hoge noorden. In 2006 ben ik in het UMCG gaan werken. Ruim 10 jaar bij de ziekenhuisapotheek als kwaliteitsmedewerker Bereidingen en daarna als kwaliteits- en beleidsmedewerker rondom medicatieveiligheid. Vanaf maart 2017 werkte ik binnen de UMC staf als stafadviseur Patiëntenzorg en Elektronische Dossiervoering.

In de zomer van 2022 heb ik mij, na een persoonlijke ‘ontdekkingstocht’, gerealiseerd dat de UMCG-jas mij niet meer paste. Ik merkte dat ik toe was aan een andere manier van werken, zodat mij dat weer meer werkgeluk, -plezier én energie op zou leveren!

Eind november 2022 heb mijn vleugels uitgeslagen – ik heb een enorme rugzak aan kennis en ervaring meegenomen – en heb ontdekt dat ik veel meer energie krijg van de wereld van kleinschaligheid! Zowel bij de organisatie waar ik nu werk als bij de zorgaanbieders die klant zijn van Bureau Lagro. De kracht zit voor mij in de korte lijnen en het samenwerken op basis van vertrouwen, integriteit, heldere communicatie en verbinding.

Ik haal er energie uit om – als adviseur kwaliteitszorg – vanuit mijn eigen kracht, kennis en kunde zorgaanbieders te adviseren, te ondersteunen en te faciliteren bij het inrichten en het op orde houden van hun kwaliteitsmanagementsysteem. Dit, zodat de zorgaanbieders hierin ontzorgd worden en zij aantoonbaar en trots hun kwaliteit van zorg kunnen laten zien onder het motto ‘zeg wat je doet, doe wat je zegt en laat zien dat je doet wat je zegt’

NATASJA.KRANENBORG@BUREAULAGRO.NL | 06 25 36 14 84