Verantwoordingen
Productieverantwoordingen
Zorgaanbieders moeten aan het begin van het nieuwe boekjaar een overzicht van de geleverde productie aanleveren bij de gemeenten waarin zorg is geleverd. Bureau Lagro ondersteunt zorgaanbieders met het opstellen van de productieverantwoordingen.
Jaarverantwoording Zorg
Ten aanzien van de jaarverantwoordingplicht is er per 1 januari 2025 een
aantal wijzigingen. Zo wordt er een nieuwe categorie (micro-zorgaanbieders)
geïntroduceerd en wordt de openbare vragenlijst van de jaarverantwoording voor
alle zorgaanbieders versimpeld. Dit allemaal om de administratie belasting te
verminderen.
De openbare jaarverantwoording bestaat uit de volgende onderdelen:
·
Een
financiële verantwoording
·
Bij de
financiële verantwoording te voegen informatie
·
Een online
openbare vragenlijst (via DigiMV)
Categorieën zorgaanbieders
Bij de jaarverantwoordingplicht worden zorgaanbieders in een categorie ingedeeld: micro, klein, middelgroot en groot. Voor de eerste drie categorieën gelden verschillende vrijstellingen gelet op de omvang van het bedrijf. Hoe groter de onderneming hoe uitgebreider de openbare jaarverantwoording dient te zijn.
|
Micro |
Klein |
Middelgroot |
Groot |
Waarde activa |
Max € 450.000,- |
Max € 750.000,- |
Max € 25.000.000,- |
> € 25.000.000,- |
Netto-omzet |
Max € 900.000,- |
Max € 15.000.000,- |
Max € 50.000.000,- |
> € 50.000.000,- |
Gemiddeld aantal werknemers
over het boekjaar |
Minder dan 10 |
Minder dan 50 |
Minder dan 250 |
250 en meer |
Inhoud jaarverantwoording micro-aanbieders
Voor micro-aanbieders wordt
alleen de hoogstnoodzakelijk gegevens en informatie uitgevraagd en de meest
beperkte en eenvoudigste jaarverantwoording verplicht gesteld. Zo bestaan de
beperkte balans en de winst- en verliesrekening alleen uit hoofdposten (zonder
onderverdeling). Daarnaast zijn micro-aanbieders vrijgesteld van de volgende
verplichtingen:
·
Toelichting
op de beperkte financiële verantwoording;
·
Overleggen
van bestuursverslag;
·
Accountantscontrole
(c.q. controleverklaring);
Waarom Bureau Lagro?
Bij Bureau Lagro streven we ernaar om een langdurige en vruchtbare samenwerking met onze klanten op te bouwen. Wij luisteren naar jouw wensen, denken met jou mee en bieden oplossingen die aansluiten bij jouw specifieke situatie. Je kunt altijd vertrouwen op onze professionaliteit, betrokkenheid en deskundigheid.

Bij Bureau Lagro staat persoonlijk contact met klanten centraal. Wij geloven dat een goede relatie met onze klanten essentieel is voor het bieden van de beste dienstverlening. Daarom hechten wij veel waarde aan het opbouwen van een vertrouwensband en het goed begrijpen van de wensen en behoeften van onze klanten.
Integer en transparant, gedreven en proactief zijn bij ons de kernwaarden van ons hele handelen. Deze vormen de basis van onze samenwerking binnen de gehele keten van klanten en partners waar we mee te maken hebben. Vertrouwen is het toverwoord.